• Uw gezondheid op nr. 1
  • Veilig betalen via beveiligde vebinding 
  • Lage verzendkosten € 4.95
  • Gratis verz. v.a. € 55,- (ex. btw) *
  • Breed assortiment

Veel gestelde vragen

Hieronder staan de uitgebreide helpteksten die u wegwijs kunnen maken op onze webwinkel. Als u vragen of problemen heeft kunt u altijd een e-mail sturen naar klantenservice@vitamineonline.nl
Wij zijn ook telefonisch bereikbaar via 020-6371440 van maandag t/m zaterdag van 9:30 uur tot 17:00 uur. En op zondag van 12:00 tot 17:00
 
1. Bestellen
 
2. Betalen
 
3. Levering
 
4. Mijn account
 
5. Retourneren
 
6. Garantie
7. Klachten & Suggesties
 
8. Bedrijven
 

Antwoorden
 
Op onze website vindt u bovenaan in het midden de balk 'Zoeken'. Deze functie kunt u gebruiken om snel het gehele assortiment te doorzoeken. Daarnaast kunt u aan de linkerzijde de navigatie gebruiken om bij het juiste merk of categorie te komen. Kunt u een product of merk niet vinden probeer dan alleen de eerste vijf letters van het product of merk. 
 
Bij Vitamineonline.nl bestelt u eenvoudig en snel in een paar gemakkelijke stappen.
 
Stap 1: Producten toevoegen aan uw winkelmand
Als u het juiste product heeft gevonden klikt u op de oranje balk: 'Bestellen' Voordat u op 'bestellen' klikt kunt u al aangeven hoeveel keer u het product wilt ontvangen in het kader 'aantal'
 
Stap 2: Winkelmand
U ziet nu een overzicht van alle producten die zich in uw winkelmandje bevinden. Hier kunt u ook weer het aantal keer dat u een product wilt bestellen aanpassen door in het kader 'aantal' de hoeveelheid te wijzigen. De wijziging zal automatisch verwerkt worden.
Ook kunt u hier een product verwijderen door op: ‘X’ te klikken.
Als u nog een product wilt toevoegen klik dan op : ‘Verder winkelen’.
De andere producten blijven in uw winkelmandje zitten terwijl u verder rondkijkt in de winkel.
Om uw bestelling af te ronden klikt u op: 'Naar de Kassa'.
 
Stap 3: Kiezen voor registreren of inloggen
U ziet nu 3 kolommen. Indien u reeds een account heeft kunt u klikken op ‘log hier in’. Bent u een nieuwe klant dan kunt u uw persoonlijke gegevens invullen. Na het invullen klikt u op ‘gegevens opslaan’. U zal dan automatisch worden doorverwezen naar kolom 2. Hier kunt u kiezen welke verzendmethode u wilt, en daarna op welke manier u wilt betalen. In kolom 3 kunt u uw bestelling nog even controleren en eventueel een kortingscode toevoegen of een opmerking plaatsen. Klik vervolgens op 'plaats bestelling'. Uw bestelling zal verwerkt worden.
 
Stap 4: Bevestiging
U krijgt nu de bevestiging dat uw bestelling is afgerond. U kunt kiezen voor 'verder winkelen'of 'print bestelling'.
<< veel gestelde vragen
 
U kunt uw order alleen annuleren als deze nog niet is verzonden. Om te annuleren kunt u contact met ons opnemen op het volgende nummer: 020-6371440. Dan kunnen wij voor u kijken of uw order kan worden geannuleerd.
 
U kunt uw vorige bestelling bekijken door naar 'inloggen' (boven de zoekbalk) te gaan. Na het inloggen kunt u bij 'bestellingen' klikken op 'bekijk bestelgeschiedenis'. U krijgt dan een overzicht te zien van al uw bestellingen.
 
2a. Bank gegevens
Rekeningnummer ING bank te Amsterdam:  9560272
IBAN: NL90INGB0009560272
BIC/SWIFT: INGBNL2A
 
Bedrijfsnaam: Vitamine Online
KvK nummer : 34176603
Btw nummer: NL810876310B01
Plaats: Amsterdam
 
Welke betaalmethoden hanteert Vitamineonline.nl ?

          

Alle Nederlandse klanten van de deelnemende banken die gebruik maken van internetbankieren, kunnen gebruik maken van iDEAL. U kunt met iDEAL direct uw aankopen betalen in een voor u vertrouwde bankomgeving.

U betaald uw bestelling wanneer u deze ontvangen heeft.

Wereldwijd is Visa de nummer 1 in CreditCards. Visa staat voor een gemakkelijke en veilige manier van betalen. Deze vorm van betalen is voor elke buitenlandse klant zeer geschikt.

MasterCard is te vergelijken met Visa. Bent u in het bezit van een MasterterCard dan kunt u gemakkelijk, snel en efficiënt online producten aanschaffen. Deze manier van betalen is ook voor elke buitenlandse klant zeer geschikt.
          

Vooruitbetaling

Uw ontvangt een e-mail met hierin alle benodigde gegevens om de vooruitbetaling correct te laten plaatsvinden.

Zodra de betaling bij ons binnen is zullen wij uw bestelling verzenden.

           

Duitse klanten betalen met Giropay met een veilig en vertrouwd gevoel.

Alle Belgische klanten van de deelnemende banken die gebruik maken van internetbankieren, kunnen gebruik maken van Bancontact/Mister Cash. U kunt met Bancontact/Mister Cash direct uw aankopen betalen in een voor u vertrouwde bankomgeving.
          

Buitenlandse klanten kunnen met Maestro erg gemakkelijk betalen. U betaalt immers met uw eigen internationale bankpas, voorzien van het Maestro-logo, en pincode. 

Cadeaubon

Online shoppen bij Vitamineonline is ook mogelijk voor Europese klanten. Want met het aanbieden van DIRECTebanking bieden wij klanten uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en het Verenigd Koninkrijk de mogelijkheid om te betalen met hun favoriete betaalmethode.

Heeft u een cadeaubon ontvangen? Kies dan voor deze betalingsmethode.

 << veel gestelde vragen
 
Vitamineonline.nl zorgt ervoor dat uw gegevens veilig worden verstuurd door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om uw gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens - inclusief naam, adres en uw bank- of creditcardgegevens - gecodeerd verstuurd via een beveiligde server. Zodoende zijn alle bank-, creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem. U herkent de beveiling door het slotje wat (vaak) rechts onderin de browser verschijnt.
 
Waarborg
VitamineOnline.nl is 1 van de eerste op het gebied van de vitamineverkoop op internet en is lid van de
Webshop Keurmerk Organisatie. Het Webshop Keurmerk is HET Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Webshop Keurmerk zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kunt u ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving.
 
U kunt een ander afleveradres opgeven als u het pakket niet op uw factuuradres wilt ontvangen. 
 
Bent u een nieuwe klant, en heeft u dus nog geen account, dan kunt u klikken op ‘inloggen’ boven de zoekbalk. 
Kies daarna voor 'nieuw account aanmaken'. Als u uw account heeft aangemaakt komt er boven de zoekbalk 'mijn account' te staan. Als u daarop klikt, krijgt u al uw gegevens te zien en daar kunt u uw afleveradres wijzigen.
 
Heeft u al een account dan kunt u op 'inloggen' klikken en vervolgens uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen, klik daarna op 'inloggen'. Nu krijgt u al uw gegevens te zien en kunt u uw afleveradres wijzigen.
 
Al onze prijzen op de website zijn inclusief btw en exclusief bezorgkosten.
Uw bestelling wordt gratis bezorgd bij bestellingen v.a. € 55,- (netto excl. btw) * in Nederland. Voor bestellingen van minder dan € 55,- (netto excl. btw) rekenen wij € 4,95 bezorgkosten. Hieronder staat een overzicht van de bezorgkosten door heel Europa en buiten Europa

t/m

2 kg

5 kg

10 kg

20 kg

30 kg

 

 

 

 

 

 

EUR 1

€ 13,-

€ 19,-

€ 25,-

€ 31,-

€ 41,-

EUR 2

€ 18,-

€ 25,-

€ 31,-

€ 40,-

€ 48,-

EUR 3

€ 19,-

€ 26,-

€ 32,-

€ 42,-

XXX

World

€ 24,-

€ 34,-

€ 58,-

€ 105,-

XXX

 
 
 
Wij verzenden uw bestelling binnen 1-3 werkdagen.
Dit geldt alleen voor afleveradressen in Nederland.
 
Wat is de levertijd van producten die niet voorradig zijn?
Het kan zijn dat niet elk artikel direct voorradig is, door grondstof of voorraad te kort bij de leverancier/producent zelf. Mocht het ons om die reden niet lukken om uw bestelling compleet te krijgen dan wordt u per e-mail op de hoogte gebracht. Wij zullen dan aangeven wat de verwachte levertijd zal zijn. U kunt dan aangeven of u de bestelling wilt laten staan of annuleren.
 
Wat zijn de levertijden in het buitenland?
 
Zie aantal werkdagen in onderstaand overzicht. De overkomstduur van een zending is afhankelijk van het land van bestemming. Overigens worden de buitenland pakketjes bezorgt door PostNL. Voor een aantal veel voorkomende bestemmingen vindt u in onderstaand overzicht een indicatie van de overkomstduur.

EUR 1

EUR 3

World

 

België  1 - 2

Denemarken 2 - 3

Duitsland 2 - 3

Frankrijk 2 - 3

Italië 3 - 6

Luxemburg 1 - 2

Oostenrijk 3 - 4

Spanje 3 - 5

Ver.Koninkrijk 2 - 4

Zweden 2 - 4

 

 

Albanië 7 - 9

Andorra 3 - 4

Bosnië-Herzegovina 3 - 9

Canarische Eilanden 4 - 8

Cyprus 4 - 7

Faeröer  2 - 3

Gibraltar 4 - 6

Griekenland 5 - 7

Groenland 2 - 3

IJsland 4 - 5

Kanaaleilanden 5 - 7

Kroatië 5 - 9

Liechtenstein 3 - 4

Macedonië 5 - 9

Malta 5 - 7

Moldavië 5 - 8

Montenegro 5 - 9

Noorwegen 4 - 7

Oekraïne 5 - 8

San Marino 5 - 7

Servië 5 - 9

Turkije 8 - 10

Vaticaanstad 5 - 7

Wit-Rusland 5 - 8

Zwitserland 3 - 5

 

 

Australië 6 - 11

Brazilië 6 - 9

Canada  5 - 6

China 6 - 11

Curaçao 4 - 8

Hongkong 5 - 7

Israël 4 - 5

Japan 4 - 5

Marokko 4 - 8

Nederlandse Antillen**  5 - 8

Nieuw-Zeeland 6 - 8

Rusland 8 - 10

Suriname 5 - 8

Verenigde Staten 4 - 8

Zuid-Afrika 8 - 10

 

**  Voormalige Nederlandse Antillen, te weten: Aruba, Bonaire, Saba,

Sint-Eustatius en Sint-Maarten.

EUR 2

 

Bulgarije 4 - 7

Estland 4 - 6

Finland 4 - 5

Hongarije 3 - 6

Ierland 2 - 4

Letland 4 - 6

Litouwen 4 - 6

Polen 3 - 5

Portugal 4 - 6

Roemenië 4 - 7

Slovenië 4 - 6

Slowakije 3 - 5

Tsjechië 3 - 5

 

Let op: Pakketten kunnen door douane-afhandeling vertraging oplopen. Voor informatie over de overkomstduur naar landen die niet in het overzicht zijn vermeld, kunt u terecht op:
 
PostNL Klantenservice 
Consumentenmarkt: 058-2333333.
 
 
Vanaf het moment dat uw bestelling door ons wordt overgedragen aan PostNL kunt u deze volgen via Track en Trace van PostNL. Dit werkt door middel van de door PostNL toegewezen barcode welke u kunt invullen op www.tracktrace.nl Deze barcode kunt u vinden in de bevestiging e-mail die u van ons ontvangt na het plaatsen van een bestelling. Hierin vindt u ook het afleveradres en de verzonden producten.
Het kan voorkomen dat er geen status van uw pakket bekend is bij PostNL. In dat geval heeft PostNL de barcode nog niet verwerkt. Als u 3 dagen na ontvangst van de verzendmail nog geen status kunt bekijken, neem dan “contact” op met Vitamineonline.
 
U kunt de status van uw bestelling zelf volgen via www.tracktrace.nl . In sommige gevallen is PostNL niet in staat uw bestelling de volgende dag al af te leveren. Het beste kunt u nog een aantal werkdagen wachten. Heeft u 3 dagen na ontvangst van de verzendbevestiging van Vitamineonline.nl uw bestelling niet ontvangen, neem dan ”contact’’ met ons op
 
Als een zending tijdens de bezorging niet kan worden uitgereikt (en niet bij de buren mag worden afgeleverd), zal PostNL op 2 andere dagen nogmaals proberen de zending af te leveren. Als de zending dan nog niet kan worden uitgereikt, wordt er bij de geadresseerde een kennisgeving achtergelaten. Hierop staat dan welke actie er zal worden ondernomen door PostNL.
 
U kunt een nieuw account aanvragen via ‘inloggen’ boven de zoekbalk. Kies daarna voor ‘nieuw account aanmaken’ Na het invullen van de benodigde gegevens klikt u op ‘verzenden’. Uw account is aangemaakt en er komt boven de zoekbalk 'mijn account' te staan.
 
Bent u een nieuwe klant, en heeft u dus nog geen account, dan kunt u klikken op ‘inloggen’ boven de zoekbalk. Kies daarna voor 'nieuw account aanmaken'. Na het invullen van de benodigde gegevens klikt u op 'verzenden'. Uw account is aangemaakt en er komt boven de zoekbalk 'mijn account' te staan. Als u daarop klikt, krijgt u al uw gegevens te zien en daar kunt u uw gegevens wijzigen.
 
Heeft u al een account dan kunt u op 'inloggen' klikken en vervolgens uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen, klik daarna op 'inloggen'. Boven de zoekbalk komt nu ‘mijn account’ te staan. Als u daarop klikt, krijgt u al uw gegevens te zien en kunt u uw wijzigingen doorgeven.
 
4c. Wachtwoord vergeten
Klik bovenaan op inloggen, u komt nu op de inlogpagina waar u een link vindt met wachtwoord vergeten. Als u nu op de link klikt dan kunt u uw emailadres invullen en dan wordt uw wachtwoord per email naar u verzonden.
 
4d. Aan- of afmelden nieuwsbrief
U kunt u aanmelden voor de nieuwsbrief, u kunt aangeven tijdens het aanmaken van uw account dat u de nieuwsbrief wilt ontvangen. U kunt u ook aanmelden via de knop "aanmelden" rechts onderaan van de site.
U kunt u afmelden door een te ontvangen nieuwsbrief te openen en onderaan op de knop "afmelden" te klikken
 

U heeft het recht gedurende 14 dagen na ontvangst van de goederen deze zonder opgave van redenen te retourneren. Stuur ons binnen 14 dagen een e-mail naar klantenservice@vitamineonline.nl dat u uw bestelling wilt retourneren. Na deze retourmelding heeft u nog 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren. Stuur uw bestelling inclusief alle toebehoren, samen met de originele pakbon en het retourformulier terug in een deugdelijke verpakking.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 

Persoonlijke en bederfelijke producten (Bijvoorbeeld maar niet gelimiteerd tot: crèmes, parfums, erotiek, vitamines en afslankproducten) kunnen alleen worden geretourneerd indien deze ongeopend en in de originele verpakking zitten.

 

Als u een artikel ontvangt dat niet naar behoren functioneert, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op met vermelding van het ordernummer en de naam van het desbetreffende artikel. Wij zullen uw klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend product toesturen.
<< veel gestelde vragen

 
5b. Verkeerde artikelen ontvangen
Bij ontvangst van een verkeerd artikel controleert u eerst welk artikel u heeft besteld en welk artikel is bevestigd via de e-mail. Komt dit niet overeen met de ontvangen artikelen, dan heeft u na ontdekking uiterlijk 2 maanden de tijd om dit aan ons door te geven.
Stuur het artikel inclusief alle toebehoren, binnen 2 maanden na ontdekking terug, samen met de originele pakbon en het retourformulier terug in een deugdelijke verpakking.
 
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Persoonlijke en bederfelijke producten (Bijvoorbeeld maar niet gelimiteerd tot: crèmes, parfums, erotiek, vitamines en afslankproducten) kunnen alleen worden geretourneerd indien deze ongeopend en in de originele verpakking zitten.
 
Wij verzoeken u het retourformulier volledig in te vullen, uit te printen en mee te sturen met de retourzending. Ook als u het product zonder opgave van redenen terugstuurt, verzoeken wij u dit formulier te gebruiken en dit in het formulier aan te geven. Het retouradres vindt u op het formulier.
 
 
Als u een artikel ontvangt dat kapot is, willen we u verzoeken om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen (bij voorkeur binnen de 14 dagen) via klantenservice@vitamineonline.nl met vermelding van het ordernummer en de naam van het desbetreffende artikel. U heeft na ontdekking uiterlijk 2 maanden de tijd om dit aan ons door te geven. Wij zullen uw klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend product toesturen.
 
VitamineOnline.nl staat in voor de deugdelijkheid en bruikbaarheid van de producten. Mocht er onverhoopt iets defect gaan of het product voldoet niet aan de verwachtingen, neem dan contact met ons op. Daarnaast gelden op vele producten fabrieksgaranties. Deze garanties beperken de wettelijke conformiteit - en garantieregels niet. Wilt u hierop aanspraak maken, neem dan contact met ons op via klantenservice@vitamineonline.nl, of neem direct contact met de fabrikant op.
 
Als het defect val- stoot- of waterschade betreft, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel lag, kunt u geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. 
 
Wij doen ons uiterste best om u zo snel en goed als mogelijk van dienst te zijn. Heeft u toch een vraag of een klacht over onze producten of de afhandeling van de bestelling, dan vragen wij u dit zo spoedig mogelijk te melden. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 2 dagen per e-mail te behandelen.
Bij voorkeur verstuurt u de vraag/klacht via deze link “contact’’ of gebruik dit e-mail adres: klantenservice@vitamineonline.nl . Telefonisch kunt u ook contact opnemen via 020-6371440 van maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur en op zondag van 12:00 tot 17:00 uur
Verder kunt u bij onze Algemene Voorwaarden, die zijn opgesteld door deStichting Webshop Keurmerk, onder artikel 6a, 6b, 7 en 8, alles lezen over uw herroepingrecht.
Ook willen wij u erop wijzen dat de Stichting Webshop Keurmerk per 1 juli 2012 is aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissie met een eigen Geschillencommissie Webshop, geheel onafhankelijk van de Stichting Webshop Keurmerk. Daarmee genieten zij de erkenning van de Consumentenbond en de SGC. Tevens biedt de Stichting per 1 juli 2012 een nakomings garantie ten aanzien van uitspraken van de SGC. U vindt meer informatie hierover in de Algemene Voorwaarden onder artikel 15.
 
Als bedrijf is het mogelijk om te adverteren bij Vitamineonline.nl. Naast TV, Radio, kranten en magazines is het adverteren op internet een zeer effectief en eenvoudig marketing tool om uw doelgroep te bereiken. Zeker omdat wij zeer lage tarieven hanteren. Daarnaast zijn de resultaten direct inzichtelijk. Verder is het adverteren op internet zeer geschikt voor het vergroten van uw naamsbekendheid.
Vitamineonline.nl bestaat bijna 10 jaar en heeft veel ervaring opgedaan met het verkopen van producten op het gebied van voedingssupplementen en aanverwante artikelen of die te maken hebben met natuurlijke verzorging. Dus heeft u producten die daaraan voldoen dan zijn wij de ideale partner voor uw advertenties.
Ook bestaat de mogelijkheid om mee te gaan in onze nieuwsbrieven of om uw (nieuwe) producten een prominente plaats te geven op de website. 
Bent u geïnteresseerd in de diverse mogelijkheden van adverteren op Vitamineonline.nl neem dan direct contact met ons op.
 
Telefoon: 020-6371440
E-mail: admin@vitamineonline.nl
<< veel gestelde vragen
 
Vitamineonline.nl is constant bezig met het up to date houden van haar assortiment. Zodat wij altijd de beste producten aan onze klanten kunnen bieden. Het assortiment wordt zowel door vraag als aanbod samengesteld. Het grootste voordeel voor u door uw product toe te voegen aan onze website, is dat u direct landelijke dekking heeft. Verder kunt u altijd aanvragen van klanten doorsturen naar onze website.
Dus heeft u een mooi product dat echt niet mag ontbreken op onze website neem dan direct contact met ons op.

Telefoon: 020-6371440
E-mail: admin@vitamineonline.nl